Josefine Dior

Till det sista hjärtslaget

...

Tänkte jag kunde börja redan nu med att berätta något mer personligt som händer runt om kring mig just nu och som även är en bidragande orsak till varför bloggen varit dåligt uppdaterad osv..

Men hur som helst. För några månader sedan fick vi reda på att min mamma var sjuk. Cancer.
Hon genomgick sin första operation för ca 2,5 månader sedan. När jag kom hem från utomlandsresan fick jag veta att dom ska göra ännu en operation.
Så på onsdag blir hon inlagd för sin andra operation och kommer ligga kvar i 5-7 dagar beroende på hur allt går.
Jag har därför inte orkat ägna speciellt mycket tid åt bloggen eller något annat heller för den delen. Hoppas ni förstår.
Ikväll ska vi iaf ha familjemys med god mat och bara umgås.. eller "avskedsmiddag" som min mamma hemskt nog valt att kalla det..

Mamma, jag hoppas verkligen du blir bra snart för jag behöver dig. Så kämpa nu och våga för fan inte lämna mig nu!...

Jag älskar dig



Jag har valt att inte berätta speciellt ingående om min uppväxt här i bloggen. Ska istället försöka blicka framåt
och mitt mål är att med mina egna erfarenheter, hjälpa och stötta andra som nu är där jag en gång varit.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Jossan, ge Stina en kram från mig, detta kommer hon fixa med lätthet, inte minst att du finns vid hennes sida med.
Kan jag göra något, är det bara du/ni hör av er.
Kram "Pia"

Anonym sa...

Starkt att ens berätta det här inne på bloggen ju.. hoppas allt ordnar sig. tänker på er båda

Anonym sa...

Stackars dig och hela familjen. Vet hur ett sådant besked kan ta på en. Du är stark, din mamma är säkert lika stark och klarar sig igenom detta hoppas jag!

Amanda sa...

Hej! Jag heter Amanda och är en tjej på 18 år. Jag vet precis vad du går igenom. Min mamma blev sjuk första gången när jag var nio år, och för tre månader sedan förlorade hon kampen mot bröstcancer. Vet att det kanske är svårt att prata om. men finns här om du vill prata ut. är inte som alla andra och går o berättar om andras tankar,händelser känslor till resten av världen. Bloggar även själv. Tidigare skrev jag lite då och då och du kan läsa lite om min mammas sjukdomsgång. kram på dig!!

www.imherewithoutyou.blogg.se

Anonym sa...

Jag vet inte varför jag kommenterar men jag antar att det kanske är skönt att höra andras erfarenheter och att det finns bra slut. Min älskade mamma har haft livmodershalscancer, tumör i halsen och lungcancer men är idag frisk. Hoppas att din mamma vinner kampen mot cancer precis som min mamma gjorde. Önskar er båda all lycka

Skicka en kommentar